Loading...

0
Loading
Košík je prázdný
Do dopravy zdarma zbývá  

Kategorie

Kategorie

Reklamační řád

Reklamační řád
Shoda s kupní smlouvou, podmínky uplatnění rozporu s kupní smlouvou
1. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní
smlouvou, zejména, že je bez vad.
2. Nestanoví-li občanský zákoník jinak, shodou s kupní smlouvou podle odstavce 1 se dále rozumí, že
prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo
jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a
užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v
tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití
věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.
3. V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní
smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl
do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její
opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od
smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl
nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
4. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje
za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže
opak.
Odpovědnost za vady prodané věci
I. Záruka
1. Nejde-li o věci, které se rychle kazí nebo o věci použité, odpovídá prodávající za vady, které se
projeví jako rozpor s kupní smlouvou po převzetí věci v záruční době (záruka). Záruka se nevztahuje
na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. U věcí prodávaných za nižší cenu se záruka
nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána. Jde-li o věci použité, neodpovídá prodávající
za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím.
II. Záruční doba
1. Při prodeji spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců.
2. Záručním listem je vystavený daňový doklad (faktura), který je dodán společně se zbožím.
III. Počátek záruční doby
1. Záruční doby začínají běžet od převzetí věci kupujícím.
IV. Důsledky vady, neodborný zásah
1. Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna,
a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady
možné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu
součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od
smlouvy odstoupit.
2. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc
bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší
kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí
vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
3. Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou
slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.
4. Vada, která vznikla neodborným ošetřením výrobku a nedodržením symbolů údržby dle etiket na
výrobku nebude považována za vadu. To platí rovněž v případě, kdy dojde k mechanickému
poškození při užívaní výrobku a užíváním pro jiné účely než ke kterým je výrobek určen.
V. Lhůty k uplatnění odpovědnosti za vady
1. Práva z odpovědnosti za vady věci, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla-li uplatněna v
záruční době. U věcí použitých práva z odpovědnosti za vady věci zaniknou, nebyla-li uplatněna do 24
měsíců ode dne převzetí věci kupujícím.
VII. Běh záruční doby
1. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl
povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o
tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání.
2. Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci.
VIII. Vyřizování reklamací
1. Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena.
2. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 15
pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby
potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez
zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se
spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se
jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
Kontaktní údaje pro vyřizování reklamací:
adresa pro doručení:
Richard Salčák, Ječná 966/11, 621 00 Brno
adresa elektronické pošty: infoabelot@seznam.cz

Reklamační list